آپلود عکس

آپلود عکس

< دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی :: (60%)

(60%)

60درصــــد در خدمت شماییم

60درصــــد در خدمت شماییم

کلمات کلیدی

.

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

ادبیات نظری تحقیق حیطه های رشد و شکوفایی مسلمانان

دانلود طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با نرم افزار فتوشاپ

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک .

پروتکل درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرایی (گیر ذهنی به کامل بودن)

دانلود دسته بندی مقالات و پایان نامه های در زمینه کلاسترینگ

فریدون فریور

دانلود 12 جزوه آموزش هیپنوتیزم و مانیه تیزم

جزوه تضمینی آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد با تخفیف 50 درصد

تصویر سازی کدینگ فوق العاده راحت و آسان 100 درصد تضمینی

جزوه مبانی ژئومورفولوژی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

هم بندی اصلی و اضافی در سیستم ارتینگ

دانلود مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

پاورپوینت بازاریابی محتوا چیست

گرایش نقاشی بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

پروژه تاثیر تمرین و رژیم غذایی بر میزان لپتین خون

پکیج نمونه سوالات بدو استخدام دستگاههای اجرایی و دولتی

پروژه طراحی ارتباط بی سیم بین کامپیوتر آنبورد ute و بی سیم اپراتور

دانلود اخلاق حرفه ای در حسابرسی

پاورپوینت انواع دیوار ها

دانلود تحقیق نیاز آموزشی انسان با فرمت ورد

پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی

دانلود پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و VB (سیستم داروخانه)

دانلود سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی

پاورپوینت مدیریت مالی 1(

بایگانی
پیوندها

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

*ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:)
 
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یک‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویکرد مجسمه وار به ویدئو، تکنیک نظارت، رویکرد به پرفورمنس، به چالش کشیدن رسانه، ویدئوی تکنولوژیک در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شک نگاه موشکافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیک و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد که وصول به چنین شرایطی ممکن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است که نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد که در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویکرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

 
 
مقدمه
     در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شکل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد که موادی چون رنگ و بوم و قلم مو که جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های کاغذ و پارچه در کلاژهای کوبیست ها- در مواردی به کل کنار گذاشته شود و رویکرد به سوی رسانه‌ها و امکانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
     اکنون هنرمند خود در مرکزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا که دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین که از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، کانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید که طالب حرکتی نو - چه از لحاظ شکلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
 
دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شکل دادند که ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌کنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود که تا آن زمان می‌شناختیم مانند عکاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، کلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر کانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
 
 
سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

 _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویکرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2
طرح مسأله: 5
سوالهای تحقیق: 6
شیوهی گردآوری اطلاعات 7
شیوهی تحقیق: 8
پیشینهی تحقیق: 8

بخش اول:شکل گیری یک تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10

تاریخچه ی ویدئوآرت 17

زمینه های فکری جنبش 17
زمینه های تکنولوژیکی 23

ویدئو آرت در اروپا 27

-آلمان ، هلند ، استرالیا 28
بریتانیای کبیر 29
فرانسه 32

ویدئوآرت در آمریکای شمالی- کانادا 33

 

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37

تعامل 44
رویکرد مجسمهگرا 51
تکنیک نظارت 61
روایت 65
نقدی از رسانه 69
یک هنر خود شیفته: هنرمند در مرکز اثر 73
گرایش به تکنولوژی 74
بیل ویولا 88
گری هیل 106
فرانک ژیلت 107
ژان لوک گدار 108
اندی وارهول 111
شیگکو کوبوتا 113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123
رزیتا شرف جهان 128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129
 

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

سیمین کرامتی 132
احمد نادعلیان 138
عباس کیارستمی 144
شرح پروژهی عملی 151
فهرست منابع و مأخذ 153
کتابهای فارسی 153
کتابهای لاتین 153
مقالههای فارسی 153
مقالههای اینترنتی 154
سایتهای اینترنتی 154
فهرست منابع تصاویر 155
 

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

در جستار حاضر سعی شده تا به بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی پرداخته شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 159
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی کارشناسی ارشد


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

*ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:)
 
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یک‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویکرد مجسمه وار به ویدئو، تکنیک نظارت، رویکرد به پرفورمنس، به چالش کشیدن رسانه، ویدئوی تکنولوژیک در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شک نگاه موشکافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیک و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد که وصول به چنین شرایطی ممکن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است که نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد که در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویکرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

 
 
مقدمه
     در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شکل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد که موادی چون رنگ و بوم و قلم مو که جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های کاغذ و پارچه در کلاژهای کوبیست ها- در مواردی به کل کنار گذاشته شود و رویکرد به سوی رسانه‌ها و امکانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
     اکنون هنرمند خود در مرکزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا که دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین که از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، کانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید که طالب حرکتی نو - چه از لحاظ شکلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
 
دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شکل دادند که ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌کنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود که تا آن زمان می‌شناختیم مانند عکاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، کلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر کانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
 
 
سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

 _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویکرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2
طرح مسأله: 5
سوالهای تحقیق: 6
شیوهی گردآوری اطلاعات 7
شیوهی تحقیق: 8
پیشینهی تحقیق: 8

بخش اول:شکل گیری یک تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10

تاریخچه ی ویدئوآرت 17

زمینه های فکری جنبش 17
زمینه های تکنولوژیکی 23

ویدئو آرت در اروپا 27

-آلمان ، هلند ، استرالیا 28
بریتانیای کبیر 29
فرانسه 32

ویدئوآرت در آمریکای شمالی- کانادا 33

 

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37

تعامل 44
رویکرد مجسمهگرا 51
تکنیک نظارت 61
روایت 65
نقدی از رسانه 69
یک هنر خود شیفته: هنرمند در مرکز اثر 73
گرایش به تکنولوژی 74
بیل ویولا 88
گری هیل 106
فرانک ژیلت 107
ژان لوک گدار 108
اندی وارهول 111
شیگکو کوبوتا 113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123
رزیتا شرف جهان 128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129
 

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

سیمین کرامتی 132
احمد نادعلیان 138
عباس کیارستمی 144
شرح پروژهی عملی 151
فهرست منابع و مأخذ 153
کتابهای فارسی 153
کتابهای لاتین 153
مقالههای فارسی 153
مقالههای اینترنتی 154
سایتهای اینترنتی 154
فهرست منابع تصاویر 155
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
فروشگاه اینترنتیتبادل لینک - تبادل لینک رایگان - بلک لینک رایگان و با کیفیت - تبادل لینک دو طرفه - تبادل سه طرفه لینک